Jakou sílu má při online komunikaci #Hashtag ? Nejúspěšnější příklady.

09.07. 2019 | hacky
1840_1035_60__fit__Show+yours+hashtag.jpg
1840_1035_60__fit__Show+yours+hashtag.jpg
Hashtagy se na internetu používají poměrně aktivně. A je jedno jedno, jestli v Česku, nebo ve světě. Světové talkshow je používají ke komunikaci se svými diváky, globální značky ke komunikaci se svými zákazníky. Tuto pomůcku původně používali převážně marketingoví specialisté. Po letech zkoušení se hashtagy začaly aktivně používat i mezi běžnými uživateli sociálních sítí.

Konečně tak i široká veřejnost objevuje benefit používání hashtagů a propojuje svoji komunikaci s ostatními.

Hashtag - tedy křížek na klávesnici, který se vkládá jako označení před slovem, se v tuzemsku skutečně hojně využívá. V generaci 15 až 30 let jej budou znát všichni uživatelé internetu.  

Ovšem s různou mírou úspěšnosti. V Česku najdeme firmy, které v minulosti do svých kampaní hashtagy úspěšně použily a vyplatilo se. Příkladem může být: Zoot #zazitveci, omlazená paštika Májka #poradtrendy, Pilsner Urquell během hokejového šampionátu #chcemezlato, O2 a jejich #Velkočesko. Microsoft si vyzkoušel sledovat extrémní skialpinisty při jejich pouti #PribehyvCloudu



Proklikali jste si odkazy? Ohromila vás čísla spojená s hashtagy? Zatímco v tuzemsku se hashtagy používají převážně na Instagramu, Twitteru, občas Facebooku. Ve světě hýbou i třeba výsledky YouTube, Pinterest, nebo Google Maps. 

Co je vlastně hashtag?


Hashtag - Česky se také někdy používá název "štítek" zkrátka pomáhá snadněji dohledat příspěvek na sociálních sítích/internetu a propojit jej s podobnými příběhy. Životnost příspěvků na sociálních sítích je totiž obecně velice krátká, na což značky často narážely. Této bolavé skutečnosti se mohou vyhnout právě používáním hashtagů. 

Skvělým příkladem, jak je možné propojit internetovou komunikaci na sociálních sítích a televizní pořad je The Tonight Show Starring Jimmy Fallon. Moderátor Jimmy Fallon má ve svém pořadu pravidelnou rubriku #FallSongs. Diváci tweetují úryvky známých písní právě s tímto  hashtagem a Jimmy je následně za doprovodu živé kapely přezpívá.

https://www.youtube.com/watch?v=ChPuVHuLorc 


Dostaňte jí do tý telky


Kdo nezná skvělou americkou herečku a moderátorku Ellen DeGeneres a její úžasnou Ellen show, jako by neměl rád humor. I v jejím pořadu se používají hashtagy ve velkém. Naposledy měla Ellen problém s tím, že se její pořad nevysílá ve Velké Británii. V jednom ze svých pořadů nastartovala kampaň s hashtagem #‎getelleyonthetelly a rozruch byl na světě.


Obrovský prostor otevírají hashtagy při komunikaci značek a zákazníků. Když víte, jak na to a jste #lovebrand , máte vyhráno.

Světoznámá módní značka Calvin Klein již v roce 2014 správně odhadla nastupující trend selfie fotek a vytvořila kampaň s hashtagem #mycalvins. Všichni věrní zákazníci, kteří nosí oblečení od značky Calvin Klein, si mohou vyfotit selfie ve spoďárech a k fotce přidat zmiňovaný hashtag. Značka je následně odmění tím, že všechny tyto fotky s modely a modelkami umístí na svých oficiálních webových stránkách. Kampaň byla spuštěná pro sociální sítě Twitter, Instagram a Vine. 
Na Instagramu najdete v roce 2019 - tedy po 5 letech používání této kampaně přes 730 000 příspěvků s tímto hashtagem. 
Na nic tedy nečekejte, navlékněte spoďáry od Calvina a hurá na selfie. Kdo by nechtěl proslavit svůj zadek na sociálních sítích? 


#Showmethecookie


A aby toho hashtagování nebylo málo, tak nám to nedalo, a musíme sem umístit ještě jedno video. Tento výtvor Jimmyho Fallona a Justina Timberlakea krásně ukazuje, že pokud to takto půjde dál a hashtagy se z internetu dostanou i do běžné slovní komunikace, máme se na co těšit.




 


o čem se mluví

Víte, že u nás můžete sledovat aktuálně nejpoužívanější
hashtagy dne od různých sociálních sítí?

Zajímá mě to

Pokračováním v prohlížení této stránky souhlasím s použitím souborů cookies (viz Podmínky používání).

Souhlasím